Imatge Artur Garcia Fuster
Cicle de Cinema Iberoromànic a la Universitat de Zadar
per Artur Garcia Fuster - Saturday, 10 December 2016, 11:44

Com cada vegada que s’aproxima el Nadal, els lectors de portuguès, gallec, castellà i català de la Sveučilište u Zadru ens reunim pel Hangouts del Gmail per tal d’organitzar el cicle de cinema Iberoromànic. Va donar el tret de sortida la pel·lícula catalana, bàsicament, perquè sense cap mena de dubte, és millor que les altres tres (en realitat, no les he vist) i calia començar amb les expectatives altes.

El film escollit va ser “Barcelona, nit d’hivern” de Dani de la Orden, que és la continuació de “Barcelona, nit d’estiu” (també de Dani de la Orden). Vam veure la segona part per una simple qüestió climatològica (som al desembre) i, al cap i a la fi, totes dues pel·lícules són iguals: canvies la revetlla de Sant Joan per la Nit de Reis i la samarreta de tirants pel gorro i la bufanda. He de dir que a mi m’agrada més la versió hivernal que l’estival, segurament perquè hi surt l’Aina Clotet, actriu a qui segueixo des que debutà l’any 1994 (jo, aleshores, tenia 3 anys, aix, els primers amors...) a Estació d’Enllaç (aprofito per reivindicar una de les millors sèries de TV3. Per altra banda, la millor creació artística de Jaume Cabré, encara que després pamanos i confessions se n’hagin endut la fama).

La veritat és que va sortir rodó, van venir-hi àdhuc alumnes de gallec i la l’aula 202 (on es projectà el film) vessà de rialles i de pells de gallina davant dels instants de pulsió amorosa que van viure els apassionats protagonistes de la comèdia romàntica.

Us adjunto fotos del cartell del cicle i del moment de la pel·lícula on el gran Fermí Reixach descobreix, a la vellesa, que va procrear una filla amb una joveneta francesa amb qui va tenir un affaire (disculpeu que no vaig pensar en apartar de la taula de la dreta la pela de les dues mandarines que havia berenat. Fa una mica lleig, ho sé, però no tinc cap altra fotografia de l’esdeveniment).

Que vagi bé, salut i totes aquestes coses que es diuen.

Artur (Zadar)