Imatge Artur Garcia Fuster
Castanyada a Zadar
per Artur Garcia Fuster - Saturday, 26 November 2016, 15:40

El proppassat dimecres 23 de novembre els lectors de gallec i de català de la Universitat de Zadar vam organitzar la ja tradicional festa de la Castanyada/Magosto. L’esdeveniment va celebrar-se al bar Đina, just al centre de la ciutat, i va comptar amb l’assistència de més de 40 estudiants de totes dues llengües. Els alumnes posaven el menjar, el bar la beguda i els professors lectors la nostra carismàtica presència.

Amb uns dies d’antelació, a classe de Katalonski, se’ls havia explicat la recepta dels panellets i se’ls havia dit que seria una bona idea de preparar-ne per a la festa (tot molt subtilment, esclar). Però cap alumne va entomar el repte, una llàstima! (potser explicar l’anècdota que els panellets que es preparen a les escoles catalanes tenen més burilles que pinyons no va ser una bona idea). Ens vam conformar amb les patates xips de sempre.

Bé, en fi, la festa va ser un èxit: es van torrar castanyes, es va preparar (i beure, a continuació) una Queimada i vam ballar al ritme de la tria musical catalana seleccionada pel DJ Lektor. Algunes alumnes van acabar karaokejant cançons tradicionals del país com “Sense tu” de Teràpia de Shock. La lírica lògicament abassegadora de versos com “estic sol i no hi ha ningú” seguits de “si no estàs aquí, si no estàs amb mi, jo no et puc tocar, jo no et puc besar” va emocionar tots els presents.

Us adjunto el cartell de l’acte.

A reveure!

Artur Garcia Fuster (Zadar)