Imatge Núria Valls
"Cap on va Catalunya?" (Goethe-Universität Frankfurt)
per Núria Valls - Friday, 17 June 2016, 12:17
 

El passat dimecres, 15 de juny, gairebé una cinquantena de persones van assistir a l’acte ”Wohin geht Katalonien?” (Cap on va Catalunya?) a la Goethe-Universität Frankfurt.

En primer lloc, la traductora, economista i periodista alemanya Krystysna Schreiber va presentar el seu llibre Die Übersetzung der Unabhängigkeit (La traducció de la independència). A través d’un recull d’entrevistes a personalitats catalanes i alemanyes, com per exemple Artur Mas o Kai-Olaf Lang, aquesta obra pretén explicar al públic alemany què passa actualment a Catalunya i trencar tòpics sobre la situació política actual.

A continuació, després de la presentació i la lectura de breus fragments del llibre, el professor Tilbert Dídac Stegmann, catedràtic de Filologia Romànica a la Goethe-Universität, va fer un breu comentari del llibre i va parlar de la situació actual a Catalunya. Tot seguit, Klaus-Jürgen Nagel, professor de Ciència Política a la Universitat Pompeu Fabra, va analitzar a través de diversos exemples què es diu de Catalunya a la premsa alemanya i va oferir el seu punt de vista sobre la qüestió.

Finalment, els 45 minuts que hi havia previstos perquè els assistents poguessin fer preguntes i comentaris es van fer curts. L’acte, que va començar a les dues de la tarda, va durar gairebé tres hores, de manera que hi va haver un debat interessant i variat. Alguns estudiants van fer preguntes als ponents, altres van expressar les seves opinions i els seus dubtes, i també algunes persones van mostrar les seves diferències i discrepàncies amb els ponents. Això va permetre a tothom fer-se una idea de la complexitat de la realitat catalana.

L’activitat, que va comptar amb la col.laboració del Casal Català de Frankfurt, va ser possible gràcies al suport de l’Institut Ramon Llull i de la Goethe-Universität, així com a la bona predisposició dels tres ponents. La presentació del llibre, la taula rodona i el debat van tenir una bona acollida, van despertar molt d’interès i van permetre trobar, fora de classe, un espai per al debat.