Imatge Laura Garganta
Curs de formació adreçat al professorat d'estudis catalans de França i dels Països Baixos a la Universitat de Lilla 3: Quelles innovations pédagogiques pour l'apprentissage des langues?
per Laura Garganta - Tuesday, 7 April 2015, 17:26
 

En el marc del programa de formació continuada del professorat d’estudis catalans de l’exterior, la Université de Charles de Gaulle Lille 3 i l’Institut Ramon Llull van organitzar els dies 26 i 27 de març un curs de formació adreçat al professorat d’estudis catalans de les universitats franceses i dels Països Baixos.

La trobada va començar el dijous 26 de març amb una reunió entre el professorat i els representants de l'Institut Ramon Llull per parlar de la situació dels estudis catalans a França i als Països Baixos i de les perspectives de futur.

L'endemà es va celebrar la jornada d'estudis Quelles innovations pédagogiques pour l'apprentissage des langues? amb l'assistència d'unes quaranta persones, entre el professorat d'estudis catalans, el professorat de Lille 3 i alguns estudiants de màster. Després d'unes paraules de benvinguda d'Annick Rivens, coorganitzadora de la jornada i responsable de política de llengües de Lille 3, LANSAD i CRL, i d'Ignasi Massaguer, coordinador de programes de l'Àrea de Llengua i Universitats de l'Institut Ramon Llull, la jornada va començar amb una visita-conferència d'una exposició sobre l'evolució del manuals d'ensenyament/aprenentatge de llengües al CRL (Centre de Ressources en Langues) de la universitat, presentada per Michael Markey, professor a la Université Lille 3.

El bloc d'intervencions del matí va incloure les presentacions de Roger Fusté, professor de la Université Lumière Lyon 2 (Que pouvons-nous apprendre du GFEN (Groupe Français d'Éducation Nouvelle)?); Evelyne Rosen, professora de la Université Lille 3 (Actionnez votre approche! Enseignement/Apprentissage du FLE et adaptation de 3 principes clés de la perspective actionnelle); Kate Brantley, professora de la Université Lille 3 (The definition of technical language: an ethnographic approach) i Marco Cappellini, professor de la Université Lille 3 (Tandem et télétandem: de l'interaction orale pour tous).

A la tarda, la jornada va continuar amb les intervencions de Marc Colell, professor de l'Aix-Marseille Université (Présenter la culture catalane aux étudiants francophones (littérature et musique)); Claire Hélie, professora de la Université Lille 3 (Mise en espace de la langue: "Girls like that" de Evan Placey en cours d'anglais pour étudiants en Arts de la Scène); Martine Eisenbeis, professora de la Université Lille 3 (Pour une véritable autoformation intégrée) i Ana Castelo, professora de la Université Lille 3 (L'intégration de ressources multimédia pour développer l'autonomie des apprenants et préparer la certification CLES).

Finalment, la jornada  es va acabar amb una taula rodona per presentar diverses associacions i institucions que donen suport als professors de llengües, amb la participació de: Fabrice Corrons (Université de Toulouse Jean-Jaurès) i Immaculada Fàbregas (Université de Bretagne-Sud) per l'Associació Francesa de Catalanistes; Raül David Martínez (delegat de l'IRL a París) per l'Institut Ramon Llull; Annick Rivens (Université Lille 3) per RANACLES (Rassemblement National des Centres de Langues); Judit Barna (Université Lille 3) per l'ARDAA (Association de Recherche en Didatique de l'Anglais) i Marie-Pascale Hamez (Université Lille 3) per l'APLV (Association de Professeurs de Langues Vivantes).

Adjuntem el programa i algunes fotografies de la trobada.