Imatge Albert Morales Moreno
28/11/2014: El català, una de les llengües protagonistes del curs “Lingue a confronto: la didattica di lingue affini”
per Albert Morales Moreno - Thursday, 15 January 2015, 12:00
 

28/11/2014: El català, una de les llengües protagonistes del curs “Lingue a confronto: la didattica di lingue affini”

El darrer 28 de novembre de 2014 es va celebrar a la Università Ca’ Foscari Venezia la jornada Lingue a confronto: la didattica di lingue affini.

Aquesta activitat s’emmarca en la programació de formació dirigida al professorat de català com a llengua estrangera en universitats de l’exterior organitzada per l’Institut Ramon Llull. En aquest cas, s’adreçava al professorat que exerceix a Itàlia (a ciutats com L’Alguer, Bolonya, Nàpols, Roma, Sàsser, Torí, Trento, Venècia i Verona) i a Croàcia (Zadar). Aquesta activitat és la continuació de la formació celebrada a Nàpols el 2 de desembre de 2012, titulada Giochi di parole. Parole in gioco. Corso di formazione per professori di lingua catalana.

Com ja va indicar l’Institut Ramon Llull, aquesta jornada formativa va servir per compartir i presentar experiències didàctiques aplicades en l’ensenyament de català, castellà, gallec i italià.

Després de les salutacions institucionals, Veronica Orazi, presidenta de l’Associazione Italiana di Studi Catalani (AISC), va analitzar la situació actual del català a la universitat italiana i la professora Marie Christine Jamet (Ca’ Foscari) va dictar una conferència sobre estratègies d’aprenentatge de llengües estrangeres titulada “Les estratègies de la intercomprensió al servei de les competències receptives”.

A la tarda, part del professorat de català a l’exterior va presentar experiències didàctiques sobre l’ús de l’audiovisual i de les noves tecnologies a l’aula (Iban L. Llop, Emanuela Forgetta, Noemí Tortosa, Neus Castellà), sobre l’explotació didàctica de recursos (Àngels Fumadó, Lídia Carol, Jon Landa, Albert Morales, Maria Pardo) i sobre l’explotació de les arts com a recurs d’aprenentatge (Borja Gómez).

Ignasi Massaguer, de l’Institut Ramon Llull, i René Lenarduzzi i Patrizio Rigobon, professors de la Università Ca’ Foscari Venezia, van cloure la jornada amb la sessió de conclusions.

La jornada fou coorganitzada pel Dipartamento di Studi Linguistici e Culturali Comparati de la Università Ca’ Foscari Venezia i l’Institut Ramon Llull, ens que també va contribuir a coordinar-la i finançar-la.

Nota redactada i publicada per: Albert Morales (Università Ca’ Foscari Venezia)