Imatge Laura Homs Vilà
Illes en illes
per Laura Homs Vilà - Tuesday, 30 December 2014, 00:54

Abans que s’acabi el mes de desembre (i també l’any 2014!) m’agradaria destacar el taller “Illes en illes: aproximació a les varietats diatòpiques del català”, que es va dur a terme a la Universitat de Tubinga el passat 12 de desembre. Gràcies als ponents il·lustres Andreu Bosch i Rodoreda i Hans-Ingo Radatz vam poder conèixer més a fons les varietats diatòpiques de l’Alguer i de les Illes Balears, i plantejar-nos aspectes relatius a la seva classificació. Claus Pusch i Johannes Kabatek, en canvi, ens van fer reflexionar sobre diferents maneres d’analitzar i entendre l’ús lingüístic; Pusch es va centrar en estudis del paisatge lingüístic i va mostrar l’exemple d’un estudi previ a Llívia mentre que Kabatek va plantejar-se aspectes relacionats amb l’acomodació lingüística.

Des d’aquí m’agradaria agrair a la Sarah Dessì Schmid i a la Gemma Bernadó que fessin possible la realització d’aquest taller, que inicialment estava previst pel semestre passat, però es va haver d’anul·lar per motius de força major.

Ja en un marc menys acadèmic, m’agradaria destacar el gran èxit de la primera trobada català-alemany que va tenir lloc el dia 16 de desembre. En aquesta trobada, estudiants i docents alemanys van tenir l'oportunitat d’utilitzar la llengua catalana en un context més distès i conèixer catalanoparlants de la zona.

Aprofito per desitjar-vos bones festes i una bona entrada d’any!

Laura Homs Vilà