Imatge Info Llengua
ConcursCat del CPNL d'Osona
per Info Llengua - Wednesday, 24 April 2013, 15:56

El Centre de Normalització Lingüística d’Osona organtizat ConcursCat, concurs virtual de llengua i cultura catalanes obert a tothom. Els treballadors del Consorci per a la Normalització Lingüística hi poden participar però no poden optar als premis.

• La participació és totalment gratuïta. No cal inscriure-s’hi.
  • Els participants s’incorporen automàticament al concurs en el moment de respondre les preguntes.
  • El concurs comença el dia 23 d’abril i s’acaba el dia 4 de juny.
  • Cada dimarts, durant 7 setmanes, es faran públiques 2 preguntes a http://blocs.cpnl.cat/concurscat. S’han de respondre totes dues. La data límit per respondre és el dimarts següent a primera hora, en què es penjaran les dues preguntes noves al blog del concurs i es bloquejaran les de la setmana anterior, exceptuant les dues primeres setmanes, en què no es publicaran les respostes de l’anterior ni la classificació, perquè així si algú s’hi incorpora tard podrà respondre la primera i la segona setmanes. A partir de la tercera setmana, en canvi, es publicaran les respostes correctes, així com la puntuació de cada participant i, per tant, no es podran respondre preguntes de setmanes passades.
  • Cada resposta encertada valdrà 5 punts. No puntuaran les respostes incorrectes ni incompletes.
  • La persona que tingui més puntuació guanyarà el concurs. En cas d’empat es farà un sorteig entre les qui tinguin més punts.
  • Els guanyadors podran escollir el premi. Els qui hagin aconseguit més punts podran triar primer. (consulteu la secció premis)

Les preguntes d’aquesta setmana són:

a)    De qui són aquestes paraules sobre Espriu...

«...Però l’Espriu era un escriptor tan, tan diferent del que sóc jo... Fins i tot ell de vegades em deia: “fas un ús del llenguatge que està a les antípodes de l'ús que jo faig. Però per a mi la relació amb Espriu va ser un mestratge al qual em vaig adherir i del qual em vaig haver de defensar, perquè la meva admiració per l’Espriu era tan enorme que fins i tot de vegades jo m’adonava que la seva influència anava més enllà del meu temperament, de la meva tasca com a escriptora. I en aquest sentit me n’havia de defensar per no sotmetre’m d’una manera absoluta a les seves coordenades estètiques. Ara, això jo crec que és una de les característiques de l’autèntic mestratge. Si fem un seguiment de la història de la filosofia, ens adonarem que els grans deixebles són aquells que s’han rebel·lat contra la teoria del mestre.»

b)      I per què el directori de pàgines web La Calaixera es diu així?

Ja podeu respondre al web del concurs: http://blocs.cpnl.cat/concurscat