Imatge Irene Torra Sans
Gènere, identitat i literatura a la Universitat de Zadar
per Irene Torra Sans - Wednesday, 9 November 2011, 16:36

Els estudis de català de la Universitat de Zadar han rebut la col·laboració durant tot un mes Montserrat Palau Vergés, professora de literatura catalana de la Universitat Rovira i Virgili.

La professora Palau durant la conferència d'ahir

La professora convidada ha dedicat aquesta estada a la recerca per al seu proper treball centrat en la identitat de gènere en països emergents. A més a més, ha impartit un seminari de 16 hores titulat Gènere i identitat a les estudiants del màster de Filologia Romànica, i també la conferència Tres narradores catalanes: Mercè Rodoreda, Maria Aurèlia Capmany i Maria Barbal per a tots els estudiants de català del Subdepartament d’Estudis Iberoromànics de Zadar.

La professora Montserrat Palau durant la conferència d'ahir.

Portada del llibret del recital "El meu amor sense casa".

Avui a les nou del vespre se celebrarà un recital poètic al Caffe-Galerija ?ina com a acte de cloenda d’aquestes setmanes. Amb el lema El meu amor sense casa i sota la direcció del professor Pau Sanchis, les estudiants de català recitaran versos de Maria Mercè Marçal, Montserrat Rodés, Dolors Miquel, Maria Josep Escrivà, Blanca Llum Vidal, Anna Gual i Laia Martinez. Tots els poemes es llegiran en versió original i aniran acompanyats de les traduccions al croat, fruit de diversos seminaris de traducció de cursos anteriors realitzats a Zadar, i en el cas del poema de Dolors Miquel, a Belgrad. La introducció de l’acte anirà a càrrec de la professora Montserrat Palau, i en farà la traducció simultània l’exestudiant Marija Džaja.

Aquesta estada de recerca de la professora Palau, que ha estat possible gràcies als programes de mobilitat de la Universitat Rovira i Virgili, ha de servir també com a punt de partida per a futurs acords d’intercanvi entre la URV i la Universitat de Zadar, tant per al professorat com per a l’alumnat.

Portada del llibret del recital "El meu amor sense casa".

Pau Sanchis i Irene Torra, professors dels estudis catalans de la Universitat de Zadar