Imatge Ignasi Massaguer
Sant Jordi a la Universitat de Florida
per Ignasi Massaguer - Monday, 26 April 2010, 10:12

Sant Jordi a la Universitat de Florida ha estat un èxit! Hi han assistit 35 persones i el programa ha estat molt complet. Hi ha hagut una explicació dels elements històrics de Sant Jordi, una representació de titelles de la llegenda de Sant Jordi, una seguit d'endevinalles i de dites populars relacionades amb Sant Jordi, un cor que ha cantat "País Petit" de Lluís Llach, una lectura de poemes emblemàtics de la literatura catalana de tots els temps (s'ha llegit un poema de Ramon Llull en català medieval d'una manera impol·luta per un estudiant molt bo!).

A més a més, els estudiants de català han cuinat menges catalanes, des de magdalenes amb la senyera, passant per les valencianes bajoques farcides, fins a una paella o uns bunyols de carbassa! Hem tingut la col·laboració de la Doctora Geraldine Nichols, que ha estat molt encertada, i una celebració molt divertida. Crec que tot això ha servit per a reclutar més estudiants.

Hem tingut la visita d'una classe d'estudiants que són immigrants d’arreu del món, que estaven interessats a conèixer la nostra cultura. Ens han fet moltes preguntes sobre la cultura i hem tingut participacions espontànies per part dels meus estudiants que quasi em fan plorar d'emoció. Tinc xiquets molt engrescats i són el meu orgull, com ja els vaig tenir a Leeds.

Text d’Elisabet Liminyana Vico, professora de la Universitat de Florida